Jdi na obsah Jdi na menu
 

Moje maturitní otázka

26. 10. 2008

Už je to dávno, ale já si na to tu a tam vzpomenu a přemýšlím, jak bych to napsala dnes.

Písemné maturitní otázky z českého jazyka byly takové, že v nich bylo zapotřebí mít navrčená data, jména, názvy. Což bylo vždy mou slabou stránkou.  Takže jsem si vybrala (jako jediná z celé školy) jednu jedinou, kde ta data šla obejít a bylo možno to pojmout obecně a filozoficky:

V.I.Lenin: "Pokud se jedná o skutečně dobrého umělce, některé stránky revoluce se v jeho díle musely projevit."

Lenin to zřejmě myslel v konkrétních případech ruských spisovatelů píšících o revoluci, které jsem pochopitelně neznala taky. Jenže to tam neuvedl, čímž mi dal šanci odmaturovat. Napasovala jsem to na Jiráska a blábolila zřejmě strašné nesmysly. Vyslovili mi uznání za samostatné myšlení a prošlo to.

A dneska, jak se na to dívám? Co je to vůbec za citát, je to naprostá kravina, nebo v tom něco je? Už bych si to ráda po letech ujasnila :-).

(Všichni mají podzimní depku, takhle se projevuje ta moje. A když jsem dávala do obálky DPHáčka, tak jsem před chvílí zjistila, že jsem na jednoho klienta zapomněla!!!, tak jdu na to... to je depka jak s...a...)

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Blanko :-)

(Jessie, 2. 11. 2008 20:59)

Ano, je správné vidět to pozitivně. I když nevím, čím sis to zasloužila :-)?

:-)))

(bdm, 2. 11. 2008 19:49)

No není to krásné, že někdo ve svém volném čase na mě myslí? :-))))

...

(Jessie, 2. 11. 2008 17:42)

Hezké, děkuji.
Že to nepíšeš rovnou na oaSu, Šmudla by měla míň starostí s kopírováním.
Tak se měj.

...

(graver, 2. 11. 2008 17:17)

"Nemám chuť si pinkat slovíčky, za kterými nic není."
Tak už si je jednou nech pro sebe - nikoho nezajímají.
"Dřív jsi takový nebýval."
Já jo, ty ne.
"jenže se tam objevila jistá osoba"
Proboha, s tímhle už se běž léčit.
"se probírá tykání, to by tě mohlo zajímat"
Nemohlo.
"tykají jen ti, kteří nemají co říct, ale přesto je něco mocně pudí, aby nějak vyjádřili svoji mocenskou nadřazenost"
Zkus se už jednou odpoutat od názorů ostatních a mít nějaké vlastní. Neděláš nic jiného, než že se rozlézáš po webu, lepíš se na cizí názory, prudíš, lízáš cizí zadky - a nakonec vyštveš sama sebe odevšad včetně vlastních střev.
Nejde o to, že bys nechápala, proč někomu tykám nebo vykám. Tebe se to netýká, jen zas lezeš do cizí prdele. Už mě nebaví diskutovat se zamindrákovanými losery na úrovni "nejste tajně zamilován do Langera", b(lb)dmkami, které si hrají na chůvy a poučují mě, co komu můžu dát a bezpáteřními hysterkami, neschopnými života bez symbiózy.
"A pro útěchu si zanadávej na učitelky" - ty víš, že ve skutečnosti to nejsou učitelky a že pro útěchu to nikdo nedělá. Jednou jedinkrát se zkus nechovat jako slepice.
V tomhle prostředí nemám zapotřebí vyjadřovat nějakou nadřazenost. Jste v Doomu o patro níž a nemáte ani na to, abyste to zamaskovali. Kdysi, když jsem, jak ty říkáš, byl jiný, jsem se tě snažil naučit, že máš být sama sebou bez ohledu na ostatní. A jak to dopadlo? Ohlídni se, ale opatrně, abys nedopadla, jako Lotova žena.
Doufal jsem, že se chytneš - a nic. Vypadni z netu a běž mezi lidi - pokud máš kam. Můžeš o tom přemýšlet nebo začít psát eseje o blbém graverovi - je to na tobě. Já to balím.

gravere

(Jessie, 2. 11. 2008 16:40)

Nemám chuť si pinkat slovíčky, za kterými nic není. Dřív jsi takový nebýval.
Jo a chtěla jsem ti něco připsat k tomu tvému výčtu tragédií, jenže se tam objevila jistá osoba, tak když už jsi sem strčil prstíček, napíšu to sem: u Tribuna v kom. 41 se probírá tykání, to by tě mohlo zajímat:
http://tribun.bloguje.cz/736588-sedmdesat-sestkrat-vystrelili-jen-jednou-se-trefili.php

"tykají jen ti, kteří nemají co říct, ale přesto je něco mocně pudí, aby nějak vyjádřili svoji mocenskou nadřazenost (já jsem nic, ale ty budeš poslouchat mě). ... Tykat někomu jenom proto, že jsem skrytý v "anonymitě" Sítě a on na mne nemůže, to není žádné hrdinství."

Dobré, že? Dej si to za rámeček... A pro útěchu si zanadávej na učitelky, ty jsou momentálně kolektivním terčem plivanců, jak vidím. Dobrou zábavu.

...

(graver, 2. 11. 2008 16:05)

"Podsouvat někomu, že je sugestibilní, to je totéž, jako podsouvat lezení někomu někam" - jistě, pokud je ten někdo sugestibilní řiťolezec.
"nikoho bezmezně neobdivuju" - ze všech lží je nejhorší ta, kterou člověk řekne sám sobě.
"předpokládám, že si dokážu vlastním rozumem vybrat, koho a proč obdivovat" - určitě ano, ale to neznamená, že to byla správná volba.
"Nemusím se bavit s lidmi, kteří mi jako argument ve sporu předhodí "Ty se s nikým nesneseš"." - nemusíš se bavit s nikým, kdo říká cokoliv, co se ti nelíbí, ale to neznamená, že nemá pravdu.

...

(Jessie, 2. 11. 2008 14:39)

Každý podle svého, proč se do něčeho nutit.
Nemusím se bavit s lidmi, kteří mi jako argument ve sporu předhodí "Ty se s nikým nesneseš". A vysvětlovat a rochňat se v tom co, kdo, kdy, jak, proč, to je ztráta času. Není třeba se rozcházet ve zlém, někdy se prostě lidi nesejdou. Tak se mějte :-).

2 pevasa...

(@Teo von Chucpe, 1. 11. 2008 20:46)

Obešel jste několik levelů HRY, skoro by se dalo říct, že jste ji odfláknul... But GAME IS OVER and YOU WIN! ;)

začínáš být agresivní.

(pevasa, 31. 10. 2008 13:57)

Pa

...

(Jessie, 30. 10. 2008 20:36)

"Pokud někoho začneme bezmezně obdivovat a ztotožňovat se s ním, pustíme si vlastně do svého podvědomí a může s námi manipulovat" - nikoho bezmezně neobdivuju. A předpokládám, že si dokážu vlastním rozumem vybrat, koho a proč obdivovat. A na základě určitých skutečností mu třeba věřit víc, než ostatním. Vždy ale s výběrem a ne bezvýhradně.

Podsouvat někomu, že je sugestibilní, to je totéž, jako podsouvat lezení někomu někam. Dá se to použít jako "argument" k umlčení, ale význam to nemá žádný.

Pevaso

(ratka, 30. 10. 2008 16:49)

rekls to za me. Kdyz clovek rekne svymi slovy to co nekde slysel nebo cetl tak at chce nebo nechce do to ho kus sebe vlozi.

Jessinko,

(pevasa, 30. 10. 2008 16:01)

jsou články , které rádi bereme za své a přitom si nechceme přiznat, že se přikláníme na tuto či drukou stranu.Svůj postoj pak lépe vyjádříme a ujasníme si, když svůj názor hodíme na "papír". Pokud někoho začneme bezmezně obdivovat a ztotožňovat se s ním, pustíme si vlastně do svého podvědomí a může s námi manipulovat...Piš také sama své názory a nikdy neber, že ten říkal to a ten zas tohle. Jde Ti to psaní dobře. Podívej na naše herce. Při rozhovorech jsou samý citát a cizí myšlenka. Oni totiž většinou převzali cizí myšlení....a to je špatně. To je slovo do pranice, ne? A teď do mě!!!!

ratko :-)

(Jessie, 30. 10. 2008 15:20)

Je to tam o patro výš, než jinde, díky některým lidem. Číst GeoNa mi připadá úžasné a vzrušující, daleko zajímavější, než se sama vykecávat, a přitom je to obtížné, je o co se snažit, je to takový nesnadno dosažitelný stupínek výš, jako když jsi popisovala svoje výstupy na hory :-).

ja furt

(ratka, 30. 10. 2008 14:35)

nechapu o cem ti lidi mluvi a ani nechapu co kdo obhajuje.

rekni to cesky

(ratka, 30. 10. 2008 14:23)

at vime o cem je rec :o)

A já si čtu...

(Jessie, 30. 10. 2008 14:13)

..., GeoNa, Tribuna, Saxe http://tribun.bloguje.cz/733778-modrym-slipkam-spadl-hrebinek.php

Tohle napsal sax v kom. 157, začíná úvahou o tom, co musíme a nemusíme a pokračuje:

"Anebo pak bilancni, tj. zvazime svoji konecnost a "vypocitame" si, jestli se nam, neohnutym, vyplati umrit hlady, anebo ze sebe udelat onuci.

No...rozhodne by bylo zajimavejsi se podivat na to, kolik donucovaciho zla nadela vyuzivanim toho, ze nejsme vecni a ze se nam nelibi jen tak umrit nekde v pankejtu.

Je pak vzpoura davu proti zneuzivani nasi konecnosti necim hanebnym? Zjevne jak pro koho. Obrannou taktikou nespokojencu se pak stala mnipulace pomoci zameny priciny a nasledku:
levicove hnuti neni zadnou reakci na nepravosti, nybrz uchylkou, nemoci, jez zaslouzi si byti eradikovana."

Připadá mi to jako odpověď na mnohé, co jsme tady psali o levici, pravici, revoluci...

A já

(pevasa, 30. 10. 2008 11:39)

už nezlobím, tak jsem ticho

ratka, 30. 10. 2008 09:19)

(bdm, 30. 10. 2008 9:49)

Nevím, nevím .... možná právě klid v éteru znamená, že se žije :-)). A já tedy víc umírám životem než nudou :-)).

zije zde

(ratka, 30. 10. 2008 9:19)

nekdo? Nebo jste vsichni usnuli nudou :o))

pevasa, 29. 10. 2008 14:59

(bdm, 29. 10. 2008 15:36)

Jasně, Péťo :-) A s tou poslední větou naprostý souhlas. Je to každého věc a taková spíše soukromá. Já jsem jen byla zvědavá :-)). Ale zasmála jsem se, tak to svůj účel to splnilo :-).


1 | 2 | 3 | 4 | 5

následující »